Tävlings debut på 1.10m

Igår var det tävlingsdebut för mig i 1.10. Jag och Moa lastade in Amadeus och drog oss till Trosa.
Första klassen gick helt ok (1m). Vi hade bättre tempo än förra tävlingen men kom inte riktigt rätt på alla hinder... Men vi klarade fas1 i omhoppningen gick det bra tills vi fick en liten tabbe till andra hindret blev lite väl snäv sväng och vi kom inte riktigt över muren. Så det var bara att lägga en volt och komma på nytt. Resten av banan gick det kanon! Så nöjd var jag. Vi kom på 11:e plats av 27 startande. Ok

I andra klassen (1.10) Så gick det mkt bätte. Vi hade ett bättre tempo och han svarade bra framåt. Dock hängde jag inte rikigt med i första hindret i kombinationen. Så ett nerslag fick vi. Men men det kan hända även de bästa ;)  Kom på 6:e plats av 15 startande. Helt ok fösta start i 1.10 så vi får ta revansch nästa tävling :)

Iväg till tvättstugan nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0