halvdag

Idag var det öppethus i skolan. Dvs alla elever kom till skolan och pratade lite med kompsiarna, kollade vilken klass de skulle gå i osv, föräldrarna fick lite information och diverse papper att ta med sig hem.
Det är lite eller rätt så stor skillnad på amerikanska och svenska skolor, bland annat måste de ta med sig sina egna kritor/pennor till skolan...? Jobbigt. Vi inser nog inte hur bra vi har det i Sverige igentligen. Vi har ju i stort sätt allt gratis! Det jag tycker verkar jobbigast är att man måste fixa mat till barnen varje dag. Tackar vet jag lagad skolmat. Den var super jämfört med vad barnen här får...

hur som helst. Igår var jag på mitt första Au pair möte med min LCC och de andra au pairerna här i området. Vi var iväg till en ranch och red lite. Inte så jätte roligt med tanke på att vi bara red runt runt och fick trava 2ggr på en långsida... Men alla tyckte att jag var värsta proffset. Inte så svårt med den konkuransen :P hehe nä men jag ska försöka hitta ett ställe här där jag kan rida lite. Har redan 3 alternativ.

Imorgon är min första riktiga dag. Ska köra och lämmna A i skolan och sedan hämta. Få se om han har några aktiviteter efteråt. Vi ska gå igenom mitt schema idag efter middagen. Så det blir lite spännande.

Ner och kolla om det behövs hjälp med middagen.

See ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0