2:a advent

Har fått lite julstämmning nu! Igår kom första snön!!! Tjoho tyckte både jag och alexander. Andra miner var det från Ulrika och Daniel :P Haha, ja man har visst barnasinnet kvar! Vill ha en vit jul! Vilket inte kommer att hända med största sannolikhet. Snön ligger visserligen kvar idag, men det är bara en tidsfråga tills den försvinner, nästa vecka blir det upp emot 11 grader så...

Igår var jag, Alexander, Ulrika och Daniel på en svensk julmarkand här i North Carolina. Var inte så stort som jag trodde men mysigt var det :D Lite svensk julmusik, typiska svenska saker och lite julbak, bland annat en saffranslängd för 15 dollar! hallå!!!! Ne tror jahg bakar själv :D Vi tog även en liten fika, lussebullar och våfflor blev det för min del, det fanns även risgrynsgröt och köttbullar. Men köttbullar blir det IKEA nästa helg.
De skulle även ha ett lucia tåg, men vi stannade inte så länge. Det började som sagt snöa och amerikanarna har ingen som helst aning om hur man ska köra i snön. Daniel såg två olyckor på vägen hem och mina värdföräldrar såg massa med bilar som var parkerade längst vägen. Då har amerikanarna parkerat bilen och gått sista vägen, allt för att slippa köra i snön.

På kvällen var jag ensam med Alexander. Vi bakade chockladbollar, beställde hem pizza tittade på filmen how to train your dragon, as bra film! Och bara mös!

Idag ska jag iaf försöka att ta mig till mallet och köpa lite julklappar, inte för att jag har någogn aning om vad jag ska köpa... Sedan ska väl vi försöka få upp all julbelysning utomhus och pynta granen! Bilder kommer på den!


Möttes av ett snöigt hus när jag kom hem :D


Alexanders och mina chockladbollar,
Skulle bli ca30st, men vi fick det till 17...


Kommentarer
Postat av: Mammi

As you know everything is big in USA =)

2010-12-06 @ 17:45:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0