Min lilla tripp till California!

Igår kom jag hem från min lilla tripp. Har haft det riktigt skönt och skoj :D Välbehövlig semester skulle man kunna säga. Landade runt tio elva på kvällen i tisdags, så det vara bara raka vägen hem till Maddes kompis Stella (där jag så snällt fick bo) och störta i säng :D

På onsdagen så drog vi ner till Santa Monica. Gick på 3rd promenade och shoppade lite smått, gick även till beachen och till Santa Monica Pier. Hade hoppas på att få se lite hajar, men jag fick nöja mig med delfiner :P Sedan åt vi lite kinamat för att mätta våra hungriga magar. På kvällen blev det även bio Love and other drugs, riktigt bra!

Torsdag var det Thanksgiving. Så vi slappade lite hemma först och sedan bakade jag och Madde en silverkaka för att ta med oss till familjen. Vi var båda inbjudna till att fira med Stellas familj. Hade riktigt trevligt och åt alldeles för mkt mat och desser! Men det var ju såååå gott. Avslutade med att vi spelade Pictionary. Och mitt lag vann! Woho vi var bäst!

På fredagen åkte jag tillbaka till flygplatsen för att hyra en liten billig bil tänkte jag, men den blev lite dyrare med alla försäkringar som man var tvungen att ha, men skit samma, ville ju till Pillan så :D
Efter ca 2,5timmas körandes så var jag äntligen i Santa Barbara och hos Pillan!!!!! Madde följde med mig oxå!
Snabb-guidad tur av staden och sedan hem och börja dricka vin och göra iordning sig. Först lite sushi och sedan PARTYYYY! Har nog inte haft så roligt någonsin sedan jag kom hit! Så det var välbehövligt!

Lördagen blev riktigt slapp. Först lite shopping i Santa Barbara, eller shopping och shopping, köpte inget, men hittade mkt fint! Sedan tillbaka till LA på eftermiddagen och väl hemma blev det riktigt slappt, tror jag sommnade i fotöljen :P

Söndagen tillbringade vid med riktig turist sightseeing i Hollywood!!! Tjoho! Så det blev Hoolywood skylten, walk of fame, bevely hills, Rodeo drive mm
Sedan på kvällen var det bara att åka tillbaka till flygplatsen och sätta sig på flyget tillbaka till North Carolina!


3rd promenade


Ovanför beachen


Santa Monica beach!


Längst ut på Santa Monica pier


SUSHI!


Min lilla brum-brum


Chateau Marmont


Stella och Madde utanför Chinese Theatre


LA ink


Tiffany & co  på Rodeo Drive


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0