Mus i hus

Vi har haft en liten mus i vårat skafferi en längre tid nu. vi har satt ut alla möjliga olika sorters musfällor, men icke, han är för smart för att luras in i en. man hittar fpår efter honom överallt! Senast fick jag sl'nga en påse med mini marshmallows då han hade knaprat sig in i den, bläää.

Hur som helst, imorse när jag skulle gå och hämta lite snacks till Alexanders lunchbox så kommer den förbaskade musen springandes mitt framför fötterna på mig, trodde inte att jag skulle skirka som en liten tjej (vilket jag gjorde) och flög upp på den närliggande pallen. Hör hur mina värdföräldrar ropar efter mig och frågar om jag är ok. Ihhhh ne! Men men går in igen och ser om jag kan lokalisera vart musen tog vägen, kollar runt på hyllorna och när jag lyfter på en papperspåse så kommer musen springandes igen, på utsidan av skafferiet så står min värdpappa och försöker att fånga den, men jäklar vad snabba möss är. Men nu är den instängd under diskmaskinen. Får se om det börjar lukta död mus snart då...


Om det ändå hade varit den riktiga husmusen...


Kommentarer
Postat av: Fia

Haha, och du ska ha bott på landet =P

2010-11-05 @ 20:30:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0