Körkort

Har precis varit och tagit mitt North carolina körkort. Lite, eller rätt så stor skillnad från Sverige hur man skaffar ett...

Först så är det bara att åka dit till kontoret och invänta sin tur. Sedan visar man alla sina dokument, såsom social security number, att man bor här lagligt osv. Sedan är det synkontroll och lite enklare test på vägskyltar. Efter det gör man ett test på datan på 25frågor. Man får som mest ha 5fel för att bli godkänd. När man klarat teorin så ska man ut och köra. Man måste ha en egen bil för att köra upp. Ute på vägarna och kör i ca 5-10 min. In på kontoret och fotas och sedan är det klart. Mitt riktiga körkort kommer med posten om 5-10 dagar :D
Total kostnad för att ta körkortet - 4 dollar....

Sedan ska jag skaffa ett bankkonto. Farligt för mig att ha massa lösa pengar. av någon konstig anledning så försvinner de....


Min lilla brum-brum


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0