Efter regn kommer solsken

Igår var det ett riktigt tråkigt väder här. Det regnade och blixtrade för fullt. Var även lite tornadovarningar. Märkte dock inte av någon som tur var. Men det var tydligen precis. Pratade med Teresa idag och hon sa att de hade haft en i Raleigh, vilket är typ 15 min från oss... 5 personer hade dött utav stormen och det var bara här i NC, tror det var över 60 totalt i landet av denna storm. Oups... Ibland har man tur.
Men idag har det iaf varit strålande väder! Klarblå himmel och varmt och skönt. Som en svensk sommardag! Love it! Slappade lite på morgonen och pluggade lite efter det att Ulrika åkte hem. Bestämde mig sedan för att gå en liten promenad för att rensa huvudet lite. Blev en på 3 timmar...

Annars har helgen varit bra. Var hos Ulrika i fredags och åt middag med hennes familj och sedan spelade vi lite kort in på små timmarna, alltis trevligt!
På lördagen skulle Ulrika jobba och jag vaknade strax innan 8 så jag gick ner och gjorde henne sällskap. Sedan gjorde vi stor frukost till familjen. Pannkakor, scones, ägg och bacon, mums!
Efter att hon jobbt klart så åkte vi in mot Chapel Hill. Först till mig och lämmna av ena bilen, sen åkte vi och shoppa lite. Inte så mkt, men lite saker blev det. Sagt till mig själv nu att jag inte ska shoppa på en månad. Måste spara pengarna till mina resor.

På kvällen eller eftermiddagen blev det nästa, gjorde vi pizza till middag och kollade på film. Sedan förflyttade vi oss upp till mitt rum och tittade på ännu en film och vi tog med oss lite smältchoklad, frukt och glass. Perfekt kväll måste jag säga!

Ne nu ska jag hoppa in i duschen och sen stupa i säng. Är lite trött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0