Glad påsk!

Idag är det tydligen påskafton, och hur har jag spenderat den då? Jo ensam hemma och med massa skolarbete, skoj! Men det har faktiskt inte varit så farligt. Skulle ju ha varit fint väder idag, men det tog tid innan solen kom fram bakom molnen, så det var inte så farligt att sitta inne då och plugga.

Har skrivit klart all text nu, nu ska det bara renskrivas på nytt papper. Sedan har jag ritat lite bilder på Askungen, Törnrosa, Rödluvan och Rapunzel. Min bild lärare skulle ha blivit stolt över mig om hon såg mina bilder! Skrev även ner min egna lilla variation av Hans och Greta helt på tyska, och där blev jag själv imponerad av mitt arbete, bara hoppas att min lärare oxå blir det :P Säkert en del gramatiska fel, men men.

Sedan har jag slängt ihop en pepparkaksdeg, varför nu kan man ju fråga sig, men jag ska ha det till mitt prodjekt. Ska göra ett pepparkakshus och använda som rekvesita när jag berättar om Hans och Greta :D

Han även lagat mig en liten påskmiddag. Blev Janssons, sill, lax (dock rökt, eftersom de inte har gravad här och jag var lite seg med att kolla upp hur lång tid det tar att grava själv...), kötbullar och målat ägg :D Riktigt gott! Blev en kall öl till oxå :P

Nu sitter jag här iaf och väntar på att Juliana ska komma över och göra mig sällskap resten av kvällen. Funderar på vad jag ska göra undertiden. Men jag tror att jag bara ska slappa framför TV;n och titta klart på Jumanji, var ett tag sen man såg den filmen.

Imorgon hoppas jag att väderprognosen stämmer och att den STORA solen tittar fram tidigt, så jag kan ligga och sova ute i solen på dagen, och sedan göra klart arbetet på kvällen.
På tal om att vara ute, var bara ute idag i ca 1 minut, fram och tillbaka till brevlådan :P

ne nu ska jag göra det jag är bäst på, slappa!
Hoppas ni alla har haft en trevlig påsk med massa god mat, påskägg och trevligt sällskap!

Stor påsk-kram på er alla! <3

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kram på dig också <3 vi hade en trevlig påskafton hos Sofia och på Kvigärde, men inga påskägg =(

2011-04-24 @ 09:04:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0