För ett år sedan...

Idag var det ett år sedan som jag satte mig på ett plan över till staterna för första gången. Tänk att tiden har gått så fort. Känns lite konstigt men ändå bra.... Man börjar se alla kompisar som skriver på fb att de åker hem nu och att vissa redan är hemma. Känns lite tugnt med tanke på att jag saknar mina nära och kära där hemma! Men sakta men säkert så börjar det kännas bättre. Och nu är det bara 10 månader kvar tills jag är hemma. Inte en dag mer! Mkt har hänt under min tid här, både bra, roliga, tråkiga och knäppa saker. Och mer kommer det bli, som med alla så går dagarna upp och ner för en. Bara hoppas att det inte blir så många som går ner...

Annars då... Ja idag började Alexander cotillion. Klädde iordning honom på förmiddagen, skjorta, finbyxor, slips och finskor. Han var så stilig så!
Undertiden han var där och lärde sig hur man uppför sig och annat bra att veta så var jag iväg och åt lunch med Maggie. Hon berättade om sitt läger hon var på (hon var borta hela juli månad) och jag berättade om min lilla semester i Sverige. Mkt trevligt.

Sen efter att vi alla var klara och jag hämtat upp Alexander så drog han och jag till poolen. Låg där och slappade och njöt av värmen, nästan lite för varmt, skönt att vi kom dit på eftermiddagen, annars hade jag nog smält bort :P

Sedan var det dags för pianolektion och sen middag. Mmm sushi! Sååå gott! Saknar den "amerikanska sushin" i Sverige. det är en viss skillnad... Liiiite bättre här... Och självklart ett glas vin till det :D Börjar vänja mig att vara tillbaka här igen ;)

Ne nu ska jag och Alexander slappa lite framför tvn innan han ska gå och lägga sig.

Och ja, har eventuellt en liten Washington tripp inbokad nu :D NAJS!


Mmm sushi :D


Mmm mera sushi :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0