Förklaringen

Flyttade ut från min värdfamilj i torsdags. Hade ett litet samtal först med min värdpappa. Trodde att jag skulle få en förklaring på det hela. Vad som fick dem att ändra sig så drastiskt att de var tvungna att slänga ut mig precis innan jul. Fick jag ngn förklaring? Nej! Han tog upp massa små saker som vi redan har diskuterat och löst. Mesta dels så har det bara varit brist på kommunikation. Men det känndes inte som om att något var så stort så att de var tvungna att vända en ryggen och slänga ut en som gårdagens soppor...

Han drog massa jämförelser med saker som jag inte tyckte hade med sakens att göra. Men men... Sedan kändes det som om att han försökte vända och vrida på allt så att det på något sätt var mitt fel. Till exempel så tyckte han att jag kunde ju ha sagt att jag jätte gärna vilja stanna kvar, att jag inte ville åka hem när min värdmamma berätta för mig. Men när hon säger att hon ska vara hemma mamma och inte behöver en au pair längre så känns det som om att man inte direkt kan övertala dem. Sedan tyckte det att det verkade som om att jag inte trivdes. Hallååååå!! Fråga mig om saken och inte anta att jag inte trivs och bestämma sig för att skicka ut en! Tycker att jag har varit tydlig med att jag trivs och allt.
Bara irriterad och JÄVLIGT besviken på dem! Känns dock skönt att jag har Theresas värdföräldrars stöd, att de håller med mig i det hela. Att man får stöd utifrån en värdfamiljs perspektiv. Man känner att man inte är helt ute och cyklar. 

Hur som helst, dags att lägga detta bakom mig, inte grubbla och fundera och slösa mer energi på dem! Försöka se det positiva och gå vidare!

Så nog om allt detta. Vad har jag annars gjort då?
Jo i fredags var jag Theresa och Gabbie på balletten och såg The Nutcracker! Den var hur bra som helst och jag fick lite mer julkänsla! Igår så åkte jag och Theresa runt och gjorde lite ärenden, bland annat så köpte jag mig en ny lite större resväska. Det är sjukt hur mkt saker jag har köpt på mig under min tid här. Och nu måste jag rensa och se vad jag verkligen vill ha kvar, vad som ska försöka säljas, skänkas bort och skickas hem till Sverige. Tror jag börjar se gråa hår på mig själv snart...

Idag så ska vi slappa lite, sedan ev gå på bio! Även se om jag kan hitta några saker som är "typiskt North Carolina" så jag kan skicka lite julklappar till min blivande värdfamilj.

Ska försöka att bli bättre på att blogga oxå!

Puss och kram på er alla där hemma och alla ni andra som skrivit och peppat en! Betyder verkligen massor att man har så mkt stöd från folk! <3

Kommentarer
Postat av: Maria

Vad har du för mejl raring??

2011-12-19 @ 15:49:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0