Komplimanger

Idag på min tyska lektion så fick jag tre olika komplimanger, den ena roligare än den andra. Den första fick jag när vi skulle läsa upp en dialog från ett utav kapitlerna. Som ett rollspel typ. Det var två karaktärer kvar men inga frivilliga. Varav en utav mina klasskamrater säger "Jenny kan vara en, hon pratar ju perfekt tyska, så hon behöver inte vara rädd" tar det som en komplimang, även fast jag gärna hade sluppit..

Nr 2 kom när en annan kille i klassen kom och frågade hur jag får till mina perfekta uttal. Han säger att han försöker härma våran lärare men får inte riktigt till det som jag. Undrar om jag lyssnar mkt på tyska konversationer osv. Svarar att jag inte gör det och att det bara är så jag uttalar orden. Varpå han säger/påpekar/frågar " So you think you're better than me?" Påpeka att han hade en väldigt fin attetyd när han sa det sista, ehh ne, inte vad jag har tänkt på, svarar jag. Hallå liksom????

Nr 3 kommer från killen som la den första komentaren. Efter att vi har kört lite olika ordlekar och bytt kort med borden brevid, säger han " you have really beautiful eyes, I notice that the other day, and they are really beautiful" Ehh thanks var det jag fick fram. Min klass kompis Karen som satt brevid mig bara tittade på mig och skaka på huvudet :P

Ibland är det roligt att vara i skolan :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0