Atlanta!

I fredags var vi 8 tjejer som satte oss i två bilar och styrde kosan mot Atlanta! Blev en hel del tjoandes i bilarna ner för att hålla oss vakna. Med några snabb-stopp så tog det oss ungefär 6 timmar att köra ner. Så vi var framme strax efter midnatt :P

Bodde på ett klassiskt amerikanskt hotel/motel. hade bara bokat för 4 pers, men vi slängde ihopp oss två och två i varje säng, så det gick fin fint!

Lördagen börjades med frukost på Waffel house, helt ok. Sedan drog vi in till downtown. Första stoppet blev World of Coca-cola! Riktigt roligt och intresant att gå där. I slutet hade de även provsmakning, så det var bara att gå lös på alla möjliga olika sorters läskeblask från världens alla hörn. Vissa betydligt godare än andra. Men jäklar vilken sockerkoma man befann sig i några timmar efteråt...
Efter det gick vi över till Aquarium, världens största! var dock lite för mkt folk där för min del. Men stort var det och massa fiskar hade de! Klappade både på hajar och på rockor :P Sedan stank man fisk om händerna....

Lunchade inne i CNN huset. Rätt så stort och maffigt. Men vi skippade att ta den guidade turen, så vi nöjde oss med det man fick se utan att betala.

Sen kan ni gissa vart vi begav oss.... Shopping! Alla ville shoppa lite! Så vi drog iväg och gjorde av med lite pengar :P Men jag fick med mig hem lite snygga linnen, ett par shorts, en klänning och lite annat, så jag var nöjd.

Avslutade kvällen på en Italiensk restaurang. Super god mat hade de. Och efterrätt för dendelen oxå!
Sedan hem och pimpla vin och käka chips på hotelrummet :D Jag, Ulrika, Theresa och Francie åkte sedanin till downtown. hade tänkt att gå till en pub som låg högst upp i en utav bygnaderna, rätt så trevlig utsikt skulle det vara, men de hade stängt :( Så vi gick till ett annat ställe. Men när de fick reda på att de andra 3 var under 21 så fick vi vara snälla och gå...
Så vi åkte hem igen. Trodde vi hade chips kvar, men icke. Så jag och Theresa var riktiga amerikanare och tog bilen över gatan till bensin stationen för att köpa nya chips. Vi passade även på att dra en liten snabbis till McDonalds för lite glass. Så där satt vi på rymmet med vin, glass och chips :D Lovley!

På söndagen blev det brak-frukost på Crackel Barrel. Sedan gjode vi massa turist saker. Som bland annat Martin Luther King monumenten, underground och så avlsutade vi med baren som inte var öppen igår... Sedan var det bara 6 timmar hem i bilen :P

Idag hade jag dessutom tyska prov. Hadeinte direkt pluggat till det, men det känns som om att det gick riktigt bra iaf :P

Här får ni lite bilder från helgen


Ulrika, jag och björnen :P


Lite av provsmaknings-sortimentet


Vårt fina hotel!


Fina fisken!


Dragonfish!


Olympia parken


Martin Luther King JR's grav


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0