Så blev det tomt igen :(

Idag var det Theresa sista dag här hos mig :( Känns så tomt att sitta på mitt rum nu.

Jobbade som vanligt imorse, men sedan begav jag och Theresa till uncle Bills pancake house! Mötte upp kat där och åt en supergod frukost innan det var dag att kära Theresa till flygplatsen :( hade hellre behållt henne! Men som vi sa, bara 67 dagar kvar tills att vi ses igen, och denna gång i Sverige! kommer kännas helt sjukt men ändå så bra :)

Vi gjorde inte så mkt dock när hon var här. Eftersom jag jobbade och hon redan har sett allt som är värt att se här innan typ... Men vi hann med venice och de andra stränderna här omkring. Igår åt vi även middag på In-n-out Burger, kanske inte världens lyxigaste restaurang, men sjukt goda hamburgare hade de :) Kommer nog hinnas med en gång till innan jag åker hem :)

Mest blev det slappande och snackande. Bara trevlig att ha henne här. Kändes inte som om att det var 3 månader sedan vi sågs sist. Men nästa vecka vid denna tid så sitter hon på flyget hem tillbaka till Tyskland, SJUKT!

På tal om något helt annat, idag fick jag dock en bra överrasknig! En som gjorde mig super glad! jag fick ett PÅSKÄGG!!! med SVENST GODIS i!!!! total lycka! <3

Jag och Reesa vid Venice kanal

Reesa och hennes (min) fina cykel

Mmm Mums!

Reesa is here!!!!

Nu är Theresa här! helt sjukt! Men helt  underbart samtidigt! Plockade upp henne från flygplatsen i måndags kväll. Blev lite snabb guidening av området från bilen innan vi åkte hem. Satta och snackade och tog igen massor! Var ledig på tisdagen, eller hjälpte till på morgonen men sedan var jag ledig! Mötte upp Kat på Starbucks för en liten fika och sedan knatade vi över till farmers market och inhandlade diverse saker min värdmamma behövde.
Efter det blev det en 18miles cykel tur över till Venice. Åt middag på min favorit resaturang, sååå gott! Och Theresa kunde inte mer än hålla me :) Knatade runt vid Venice kanal och sedan blev det cykel hem igen. Slappade lite hemma innan vi begav oss ut för att titta på solnedgången och en liten promenad bort till pieren.

Idag har jag jobbat lite så vi har inte gjort så mkt. Hann med att fixa varsin pedikyr nu på eftermiddagen iaf. bara 12 dollar, helt ok :)

Ikväll blir det biokväll hemma hos Kat, Najs!

Ne nu ska jag vara social :)

600 dagar i staterna = min andra halv-mara!

I lördags har jag varit här i hela 600 dagar! Lämpligt nog så skulle jagäven springa mitt andra halv-maraton lopp :)
Gick upp klockan 4 på morgonen för att göra mig iordning. Halv fem kom kat och hämtade upp mig och vi styrde den lilla röd upp mot Universial studios. Betydligt smidigare att ta sig upp dit på morgonen jämfört med hur det var kvällen innan, 35 minuter blev 2 timmar istället, men jag säger som Kat, vad är LA utan all dess trafik?

Hur som helst, vi kom dit i tid och vi hittade parkering. Gick upp mot starten där vi även mötte upp min fd tränare, oxå vid namn Kat ;) Så mot startlinjen! hade lite problem med att stoppa ner telefonen i en ficka på mina byxor så jag tappade bort båda två precis vid starten... Men men hade ju min musik iaf. Sen var det bara att sprina de där 13.1 milesen...

Sista två milsen (ca3km) bestod av en grym uppförsbacke... inge roligt alls, ni som känner till tingshusbacken i Gnesta, tänk er den, fast 3km... Men jag sprang hela loppet! Kom in på en tid på2timmar och 20min. Nöjd!

Glömde ju självklart att tejpa mina knän så de värkte lite, men inte så mkt som jag trodde. Fick iaf min fina medalj :D

Sov lite efter det att vi kom hem och sedan vid 4 så åkte vi över till våran kompis Anika som fyllde år, massa god mat och tårta!

Igår slappade jag och Kat på stranden, spelade ingen roll att jag smorde in ryggen med solskydd 50, man kan likt förbannat steka ägg på min rygg idag. Så inge solande på stranden idag inte...
På kvällen slappade vi hemma hos Kat i deras biorum och tittade på 2 harry Potter filmer och bara slappade :)

sist men inte minst... IDAG KOMMER THERESA HIT!!!!!!! Yey ska bli sååååå SKOJ!!!!!

Jag, Kat och Kat innan loppet

Min fin-fina medlaj :D

Sista gången i Mammoth

Sista dagen i Mammoth. Imorgon åker vi tillbaka hem. Har varit en härlig vecka här uppe, även fast det inte blivit någon utförsåkning för min del, men några löparrundor istället :P

Idag blev det dock bara en promenad, min knän håller på att svika mig och vill inte riskera för mkt innan loppet på lördag. Och sedan är det lite kallare i dag och typ storm... Känner inget direkt sug att springa då :P

Tittat klart på alla avsnitt av "how I met your mother" nu, så nu kanj ag äntligen börja med min bok - the Hungergames :) Hoppas att den är lika bra om inte bättre som alla säger!

Ne, dags att dra sig bort mot backen och plocka upp alla :)

Har för övrigt varit här i Kalifornien i 3 månader nu, om 2 månader så träffar jag äntligen min älskade familj igen <3

Bebis björn!

Igår såg jag för första gången en vild björn unge! har sett björnar förr men aldrig ute i det vilda. Det var riktigt häftigt! hade lust  att klättra upp i trädet och krama om den, men med tanke på att det ändå är en björn och att mamman bara var några kvarterer bort, gjorde att jag avstog :P

Annars är det bara bra här uppr i Mammoth. Var ute på min första löparrunda idag, blev 1 mil, rätt så skönt. Måste ju försöka hålla igång så jag inte dör helt på lördag...
Sista dagen i "mitt" rum. Kommer upp en till familj nu idag, så jag får snällt flytta ut i allrummet... Helt ok, men detär ju rätt så skönt med ett eget rum.

Lagade Gulasch soppa till alla här igår, smakade inte riktigt som det gör "hemma" men den blev god iaf och alla älskade den :) Så det var ju bra iaf!