Santa Barbara

Igår åkte jag med tre kompisar upp till Santa Barbara. Vi åkte härifrån strax efter 9 på morgonen och hade ca 2 timmars bilfärd upp.

Väl framme så kantade vi längst beachen och ut på pieren. Sedan innåt för att möta upp Pillan och massor av hennes kompisar för frukost/lunch. Så skoj att träffa Pillan! Hoppas att vi ska kunna ses mer nu när jag oxå bor på västkusten!
Efter lunchen så knatade vi runt lite i ett utomhus shoppingmall, så fint och mysigt, men dock var jag pank och har shoppingförbud, så det blev inte så mkt shoppande...
Sedan hoppade vi in i bilen och körde upp mot bergen. Efter massa kringel-krok vägar så var vi rätt så högt upp. Parkerade bilen och gick för att titta på den fina utsikten över Santa Barbara och havet! Sen var det full rulle ner för backarna och ett snabbt stopp på Santa Barbara mission, mkt fin gamal kyrka!

Knatade lite mer i gamla staden av SB och däromkring. Åkte senda upp mot bergen igen och mötte upp Pillan och co. Slappade och snackade lite där innan det var dags för oss att åka hem igen.

Idag så hade jag sovmorgon till 11, vilket var riktigt skönt, sedan jobbade jag bara till 4 och nu sitter jag och slappar i min soffa och skypar med Theresa :P

Ska fixa det sista med tvätten strax och sedan kanske äta en tidig middag och glo på en film eller läsa en bok?

kan säga att jag börjar trivas riktigt bra härborta nu! Det kommer nog bli kanon här mina sista månader!



Vi fyra uppe på berget


Top of the rock :P


Santa Barbara Mission



På pieren med utsikt över SB


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jennyyyyyyyyyyyy, hoppa ner från toppen jag blir ju alldeles nervös ; )

2012-01-24 @ 10:25:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0