Ja men förlåt då!

Har fått lite klagomål från diverse håll om att jag är dålig på att uppdatera min blogg. Ska jag vara ärlig så har jag inte haft någon större lust att blogga de senaste dagarna. Bara kännt bläääää!
Men nu ska jag försöka få ihop en liten sammanfattning av de senaste dagarna, eller helgen :P

I fredags var det rätt så slapt, efter att jag släppt av Alexander på skolan så stack jag direkt till gymmet. Tränade i en timma och sedan hem och ta hundarna på en promenix. Strax efter det kom Ulrika över och efter det kom Theresa hit. vi åkte iväg för att möta upp Daniel för att äta lunch. Hundarna fick även följa med eftersom jag skulle lämna av dem på spat lite senare. Satt ute i solen i ca 30-40 min. När jag kom hem ser jag att jag har fått värsta snygga t-shirt brännan. Helt röd på hela armarna. Solen tar tydligen lite här...

Plockade upp Alexander när han slutade och åkte iväg för att äta lite glass, mmm mums! Efter det så åkte vi hem. Ulrika och Alexander satt och solade och spelade lite sorry, typ som fia med knuff, fast roligare. Medans jag städade ur bilen och dammsög den. Men nu är den iaf fin. Eftråt joinade jag dem i solen :D

På kvällen åkte jag och Ulrika över till Daniel, där vi lagade mat åt honom. Ulrika hade bestämt middagen, pannkakstårta, jag fick göra nästan allt... Tack... Men gott var det! Sedan blev det lite film tittande, och så var det någon som somnade på Daniels jättestora soffa... hmmm...

På lördagen åkte vi och tittade på när Daniel spela match, satt i solen i ca 1.5 timma, så ni kan ju gissa vilken färg mina ben har för tillfället, ni kan få två ledtrådar, de är inte bruna eller vita...
Sedan iväg för lite lunch. Efter lunchen svek Ulrika och Daniel mig och stack iväg på en liten roadtrip. Jag fick åka hem och jobba. Men innan jag börja jobba så tog jag en 40 min power-walk, skönt!
På kvällen var det bra jag, Alexander och Maggie, så vi gjorde hemmagjord pizza, det var länge sedan man gjorde det, men gott blev det :D

Söndagen började jag med att gå ut och springa, han knapt mer än hem innan Ulrika ringde mig och sa att hon och Daniel ville spela mini-golf. Så jag hade ca 15-20 min på att duscha och göra min iordning. Men duktiga som de är, så hade de knappat in någon konstig adress där det skulle finnas minigolf, men icke. Så när jag kommer ut till bilen så står de där :P
Hittade iaf ett ställe, inte världens bästa men skoj var det iaf, jag förlora som vanligt, kanske lika bra det. De andra två verkar inte klara av att förlora iaf...

Sedan hade vi au pair möte. Så iväg till brandstationen för brandutbildning. Kunde det mesta, men det var skoj ändå! Sedan stack nästan alla vi au pairer iväg till Southpoint för lite shopping (oups...) För att sedan avsluta kvällen med en god middag :D

Igår var det en vanlig måndag, skola, gym, tvättning osv...

Idag efter skolan så skippa jag gymmet och stack iväg och åt lunch med 3 av mina klasskompisar, riktigt trevligt. Satt där i någon timma innan det var dags att åka iväg och hämta upp Alexander.
Efter alla hans aktiviteter så åkte vi hem och lagade middag - Biff stroganoff, riktigt gott blev det och så tyckte även de andra.
Efter maten så tog jag med mig Max på en löparrunda. Var riktigt skönt att ha med honom, ska nog dra med mig honom fler gånger, han kan behöva träna upp sin kondis lite... Sprang i bara t-shirt och shorts, och klockan var nästan 8 på kvällen. Bara älskar vädret här i NC! (får se om jag säger samma sak i sommar...)

Ne nu ska jag hoppa in i duschen innan jag intar sängläge!


Vår fina pannkakstårta :D


strandad val strl XXS i solen :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0