13 Mars

Igår var det riktigt kanonväder här hemma :D Hur skönt som helst. Kom dock inte ut förren vid tre tiden. vaknade i och för sig inte förren 12 så. Skulle möta upp någa av de andra au parierna vid 3, så innan dess så var jag en riktig skol-nörd och plugga lite tyska...

Mötte upp de andra au pairerna iaf vid Duke garden. En jätte fin park som ligger vid Duke University. Knatade runt där ett tag tills vi hittade en bra plats vid vattnet, mitt i solen :D Hur skönt som helst. Satt bara och slappade och njöt av den värmande solen. Satt där i nästan en timma. Sedan bar det av till ett litet café i närheten. tanken var att vi skulle beställa tårta, men jag såg att de hade Ben&Jerry precis brevid, och suckern som man är för glass, så är det nog inte så svårt att gissa vart jag gick...

Sedan åkte jag hem och slappade lite. Teresa ropade och frågade om jag ville ha ett glas champange med dem, ehh ja! Älskar den Champangen som de har, tydligen jätte svår att få tag på här i USA, så jag är lika tacksam varje gång de bjuder mig på den. De hade även dukat upp lite ost och kex, jordgubbar och hallon, hummus och massa sushi! Mums!

Efteråt åkte jag över till Daniel och Christian. Där blev det movie-time :D tittade på två filmer, båda var riktigt bra.

Nu sitter jag här i min säng och är lagom seg, försöker komma på vad jag ska göra av dagen. ska bli kanon väder idag oxå. Så man vill ju vara ute. Ulrika är hemma och sjuk :( stackarn. Daniel och Christian skulle göra massa tråkiga saker... Så vi får se om jag hittar någon annan att terra, eller om jag får nöja mig med migsjälv som sällskap. Men först ska jag iaf duscha och sedan äta frukost.

Och just det, nu är det vår! Ställde fram klockan till sommmartid inatt!


Vid Duke garden


Theresa och Monse


Ett av alla blommande träd


VÅR!


Superfina blommor!


Lilla sjön vi satt vid


Min kaloribomb!
Brownie med carmael chocolate chunk icecreame, hot fudge, grädde och valnötter :D


Kommentarer
Postat av: Mammi

Aaaah, gillar lightvarianter = )

2011-03-13 @ 17:44:37
Postat av: Ulrika

nu är du seeeg på bloggfronten tycker jaag! ;) Har vi inge vettigt för oss i morgon kan vi göra om din bloggdesign! :D

2011-03-17 @ 17:01:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0