Beachen och Wilmington

Nyss hemmkommen från våran lilla roadtrip ner till Wilmington och stranden.

Först så stannade vi på vägen ner och åt frukost på Crackel Barrel, så sjukt gott! Sedan rullade vi vidare ner mot Wrightsville beach. Blåste betydligt mindre denna gång än sist vi var där. Så nu kunde man faktiskt njuta av att bada och inte behöva vara orolig att man skulle bli dränkt av ngn jätte-våg. Och ja, jag har badat i havet, i mitten av oktober :D
 Vi var väl på beachen i 2.5 timma och slappade och njöt. Gabbie raggade upp ngn kille och fick en liten privatlektion i surfing, ska kanske inte nämna hur det gick...
Jag ser för övrigt ut som en bränd kräfta. Att ha solskyddsfaktor 10 på sig var tydligen alldeles för lite...  :P

Sedan åkte vi vidare in till Wilmington. Åt lunch på en riktigt cool restaurang. Maten var dessutom helt kanon! Åt en canjun-stekt räksmörgås, men den var mer som en hamburgare, sjukt god! Sedan strosade vi runt och kollade in alla fina hus och bara hade det skönt. Stannade till på en choklad-glass butik och köpte lite glass och lite chokladpraliner.

Åkte även över till River Court, som är med i serien One Tree Hill, Gabbie var helt överlycklig över att vi åkte dit. Sedan satte vi oss i bilen och körde hem igen.

En mkt trevlig dag med trevligt sällskap! Nu ska jag hoppain i duschen och sedan lägga mig i sängen och slappa och se på ett avsnitt av Gossip Girl :D


Jag på stranden :D


Wilmington


Battlefield ship, var med i andra världskriget...


Glad Gabbie vid River Court


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0