Alla dessa flyglektioner tar musten ur mig...

Idag hade jag tänkt att jag skulle vara duktig och få mkt gjort nu när jag är ledig.

Började dagen med att åka ut till stallet. Hade tänkt att först rida Amadeus och sedan ta en liten ur på Lennon. Men jag han inte ens från stallplanen med Amadeus.
Satt upp. Hur fint och lugnt som helst. Han står stilla och verkar lugn. Han tar ett steg fram och sedan PANG! Han flyger i luften. Kör rodeo för fullt! Upp flera meter i luften (känns det som iaf) för att sedan landa och ladda om för nästa. Längst hela stallet. Tror att han ska forsätta runt stallplanen, men i sista stund så gör han en tvärsväng åt höger varav jag forsätter åt vänster och landar rak på backen. 10cm ifrån en järngrind... Tur i oturen kan man säga...

Gjorde rätt så ont, men klara mig relativt bra med tanke på vad som kunde ha hänt. En svullen hand och lite blåmärken är det jag har just nu. Huvudvärken har jag gömt bakom lite värktabletter :D

Så det blev inte så mkt ridning mer där. Hem och vila och för att senare åka ut till stallet och försöka ta mig upp i sadeln. Longerade honom lite föst. Gick bra. Sedan satte jag upp. Och det gick jätte bra! Han kanske hade lite dåligt sammvete...?

Nu har jag iaf var på kalas. Ätit lite tårta, en del bullar, druckit lite kaffe och självklart ett glas vin :D trevligt trevligt. Imorgon blir det jobb. Sen ut till stallet igen. Förhoppningsvis utan någon rodeo ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0