International thanksgiving dinner

Idag var det dags för ett nytt au pair möte. Denna gång var det thanksgiving som stod på schemat. Alla skulle ta med sig en rätt (förrätt, varmrätt eller efterrätt) från sitt hemland. Hade lite problem med vad jag skulle göra med tillslut så bestämde jag mig för att göra svensk chilli (chili con carne, ja jag vet inte svenskt men det var det ingen som visste...) och så gjorde jag kladdkaka med vispad grädde och hallon. Båda var riktigta succeér! :D
Gjorde extra mkt så att familjen här hemma oxå fick någe att äta.

Men trevligt var det och massa goda rätter blev det! Som Petra och jag alltid sa, "think I'm food-pregnant" :P

Innan på dagen så var jag först på gymmet och tränade lite, sedan fixade jag all mat tills ikväll och sedan kom Ulrika över och vi drog och snabb shoppade lite, tanken var som vanligt att jag inte skulle köpa någe, men av någon konstig anledning så blev det inte riktigt så...

Åktre sedan och träffade en kille som oxå är från Sverige som flyttat hit i jobbet och bor ca 20min från mig. Han var riktigt trevlig så jag hoppas det blir fler gånger. Alltid skoj att få lite fler kompisar här :D

Nu ska jag sova så jag är utvilad till mitt pass med min PT imorgon. Börjar kännas riktigt skoj att träna nu, längesedan jag kände så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0