Det där med matlagning är inte alltid lätt...

Ialla fall när det gäller att handla alla varor. De har inte riktigt samma utbud på basvaror här som hemma i Sverige. För att laga middag här hemma så brukar jag få åka till minst två olika affärer för att få alla ingridienser. Och vissa saker finns inte alls. :( Eller ibland kan man hitta dem men då kostar det skjortan. Men det ska nog gå. hittar dock ingen billig mozzarella. kostar runt 7dollar för en buffalomozzarella?? hallå??? men ok, vi väntar med den rätten tills vi hitta nått billigare.

Ikväll blir det iaf wok för familjen och fruktgratäng till efterrätt. Hoppas de gillar det.

Förutom att fara runt i buktiker ochleta varor så har jag även vart ute och gått, min värmamma är hemma idag så vi ska ev till Duke university och gå runt lite i deras fina parker med hundarna. Kan vara trevligt med lite variation.

ikväll är det middag som vanligt med Petra. tror det var kinesikst på menyn idag :D Gott! De ha dumplings här på ALLA kinaresturanger! loooove it! Fattar inte att de i Sverige inte har det.

Lunch dags eller?

Kommentarer
Postat av: Fia

Allt e mycke lättare här hemma. Igår plockade vi ihop 2,5 kg Kantareller som jag stekte i smör, å efter de gick jag ut plockade äpplen och gjorde äppelpaj till grabbarna. Jag kan spara en bit till dig <3

Puss

2010-09-23 @ 09:28:45
Postat av: Jenny

Ja men det är roligare här! och man kan göra äppelpaj här oxå! och sedan sitta och äta den på baksidan och svettas som en gris :P

2010-09-23 @ 17:42:55
URL: http://jennynorrby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0