Hund-äventyr

Idag har ena hunden Max varit ute på äventyr. Märkte hans första äventyr när jag kom hem efter att ha lämnat av Alexander på skolan. Då möttes jag av en lös hund ute på gatan... Så det var bara att ropa in honom... Sen tog jag båda hundarna på en promenad. Sedan när vi kom hem gick jag upp på mitt rum, var väl där i typ 10 min, sen skulle jag åka till skolan. När jag öppnar ytterdörren, så ligger det en hund där... Suck. Och då hade han även sitt halsband på sig (till det elektriska staketet) Men men in med honom igen iaf.

Var i skolan i sådär 2 och en halv timma och vad möts jag av när jag kommer hem? Jo Max. Suck. Tar in honom och spänner åt halsbandet lite mer, tänkte ifall det sitter lite löst så han inte känner stötarna... Sedan har han hållt sig inne vad jag har märkt.
Men där hade jag fel. När vi nyss kom hem från middagen så sitter det en hund och väntar på mig vid ytterdörren... Suck igen. Teresa och jag kollar halsbanden och batterierna, och det verkar vara nått som inte stämmer. Sedan kommer en utav grannarna och frågar om vi fått tillbaka hunden. Han har tydligen sprungit runt i hela området hela dagen.

Så imorgon blir att att sitta innomhus för dem. Tills killarna som instalerat staketet kommer och fixar promblemet... Så kan det gå. Ollie var iaf duktig och höll sig inne :D

Annar har min dag varit bra. Låg och jäste i solen på eftermiddagen. Så skönt. Somnade till och med. Men denna gång kom jag ihåg att smörja in mig lite mer. Så man blev inge röd idag iaf. Ska nog lägga mig där ute imorgon oxå :P Skönt!

Fikade med Alexander och Nelson efter att Alexander slutat skolan. Alltid lika trevligt. Fixar lite mer musik till min mobil nu oxå. Så nu ska jag nog hålla mig sysselsatt på både gymmet och i bilen :D Blir allsång på hög nivå! Eller iaf i bilen :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0