Back in the states

Ok, kan börja med att varna att detta inlägg kommer att bli låååångt... Bara så ni vet :)

Har haft nästan 3 underbara veckor hemma i Sverige. Vart så roligt att få träffa familj och vänner!
Bodde ute hos mamma och pappa på landet de första dagarna och bara njöt av att få vara med dem, och morfar såklart! Känndes konstigt att vara hemma och vara ledig. Inte tvungen att behöva jobba, utan bara njuta för fullt utav dagarna :D

Lite utav sakerna jag hann med när jag var hemma var att: Äta massa kräftor, MuMs! Grilla på Marias balkong (som jag längtat!), Vandra runt på Skansen och i Stockholm, Varit på Gröna Lund och skrikit som en tok! Varit ute vid Stendörren och badat i iskallt vatten... Ridit med underbara Andrea! Lunchat med Steffi och Lisa, super trevligt! Partat som en tok med Andrea och hennes kompisar, synd att man inte minns mer av kvällen bara :P Träffat Malin och lilla Leja som blivit STOOOR. Grillat ute på Hjelminge. Träffat min underbara Michis och grinat massor! Tömt mitt j*vla förråd! Hälsat på min extra mamma - underbara Ingela! Varit hos tandläkaren och hos doktorn (passa på när man är hemma, billigare!) och sist men inte minst, blivit gudmor till världens underbaraste, sötaste, gladaste, goaste, underbaraste, bästa lilla Liam <3
Lite av det jag gjort, glömt ngt?  säkert :D

Var även med om när lilla Gnesta blev bombhotat av världens mest puckaste idiot! suck... Men men, satte Gnesta på kartan för en dag :P

Duktig som jag är så har jag inte shoppat något! Mkt bra för att vara mig! Bara sålt och slängt saker :P Hade en fullproppad resväska med mig tillbaka hit, tog med mig lite kläder hemmifrån, så jag inte behöver shoppa så mkt här, försöka spara lite!

Att åka hem igår, var en riktig pain in the ass situation! Grinade som en tok när jag skulle börja säge hej då till folk, tog ett tag innan jag insåg att jag inte kommer se dem på 10 månader! JOBBIGT!
Mamma och syster och lilla Liam körde upp mig till Arlanda. Tog en evighet att få väskan in-checkad... Så när den väl var iväg och efter ännu flera tårar och snyftingar så var det bara att bege sig till gaten på en gång. Hann inte ens att svänga in på tax-freen :(
Vi var lite sena iväg från Arlanda pga att de var tvungna att byta ett däck... Sedan var vi äntligen iväg och upp i luften då man helt plötsligt hör världens smäll! Folk börjar skrika om att ena motorn har exploderat, folk börjar grina, andra skriker att de vill tillbaka till Arlanda och flygvärdinnorna försöker att lugna folk så gott de kan...
Tillslut säger piloten att de måste vända tillbaka för att få motorn kontrollerad eftersom vi ändå ska flyga över havet... Så väl nere på Arlanda igen möts vi upp av 3-4 brandbilar som tar en första titt på planet innan vi kan börja rulla in mot gaten igen...
Blir sittandes i planet i ca en halvtimma innan de säger att det kommer ta minst 1 timma till innan de vet hur det kommer bli. Så vi får gå av planet och sitta vid vår lilla gate (kunde inte handla ngt eftersom vi hade gått igenom säkerhet- och passkontroll...) Så där blev vi sittandes i ngr timmar, de visste inte om vi skulle komma iväg senare eller om de skulle bli tvungna att ställa in... Men efter 5 timmar så fick vi gå ombord igen.

Väl framme i NY så hade jag ju såklart missat mitt anslutningsplan. De sa att de hade fixat en ny biljett till mig, men när jag skulle hämta ut den så fanns det ingen :( Fick stå i en kö och vänta i ca 30-40 min innan de kunde hjälpa mig. De hittade ett plan som skulle gå vid 9 från JFK, så jag skulle inte behöva byta flygplats som jag först skulle göra, vilket var skönt. Men jag stod bara på standby, så jag visste inte om jag skulle få följa med detta plan eller ej. Men det visade sig att de fanns en plats kvar, så jag behövde inte stanna kvar i NY :D
Landade i Raleigh strax efter 11, Rob kom och hämtade upp mig och det var raka vägen hem och stört i säng!

Vaknade till vid 6 imorse, fick världens hemlängtan och låg och grät för mig själv ett tag... Men lyckades somna om, och sov till 11 :D Då kom Alexander in i mitt rum och kröp ner i min säng och sa hur mkt han saknade mig :) Känndes bättre då!
Sedan var jag och hela familje iväg och åt en riktig Amerikansk frukost, det fick bli två stora koppar kaffe, pannkakor med blåbär, ägg, bacon, hashbrownies och jucie för mig, mätt blev jag :)

Nu har jag iaf packat upp alla mina saker och städat iordning samt ladda upp de bilder jag tagit.


Fina Fiona som jag fick låna när jag var ute med Andrea :D


Grillning på Marias balle <3


Världens bästa morfar som fyllde 95 år när jag var hemma :D


Knatade runt i Sthlm


Såg lata djur på Skansen


Kräftskiva/grillning hos Fia och Daniel med de bästa! <3


Umgåtts med välsdens bästa syster och systerson!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0