Okej... Händelserik dag

Så idag var det tillbaka till vardagen. Väckerklockan ringde 06.35, låg och drog mig ett tag innan jag gick in och väckte Alexander vid 06.45. Sedan det vanliga, ner och fixa frukost, lunchlåda, mata hundarna, se till att Alexander skyndar på osv...

Slapp iaf att köra honom till skolan. Så jag tog hundarna och gick på en härlig promenad. Fördelen med att vara uppe tidigt är att det inte hinner bli så fuktigt ute, vilket underlättar en hel del!
Sedan hem och packa ihop lite saker och sedan dra till gymmet. Min tränade tyckte att vi skulle göra om fitness-testet vi gjorde innan jag åkte för att se hur mkt jag förbättrats. Hmm tänker jag, har liksom inte tränat på en månad, men okej. Visade sig att det gick mkt bättre än vad jag trodde, slog alla mina gamla tider :D Tjoho!!!! Sedan blev det lite armar och axlar, trött var jag iaf när jag åkte därifrån!

Hem och duscha snabbt och göra sig iording för att sedan dra till min första lektion. Självklart hamnar man bakom alla idioter ute på vägarna som inte kan köra bil. Sa många fina ord i bilen påväg till skolan.. Kom iaf i tid, hade en hel minut tillgodo :)
Min lärare är riktigt bra och än så länge så hänger jag me :D Kom på mig själv mitt under lektionen att jag förstår allt hon säger (att hon pratar engelska) även när det går i hundraåttio. Creds till mig!
Fyllde även i lite papper efter lektionen och hon fick reda på att jag var från Sverige, hon tyckte det var såååå roligt så hon skulle till och med skryta för sina kollegor att hon hade en svensk i klassen.

När jag sedan väl var hemma och började fixa med mina läxor så hör jag ett konstigt ljud, låter som det är ett helt fotbollslag som springer tvärs över taket, och direkt efter det så börjar hela huset att skaka och knaka. Seg som jag är så fattar jag inte först att det är en JORDBÄVNING! Men men, tur att den inte var värre... Klarade mig iaf helskinnad :P

Hämtade sedan upp Alexander på skolan. Hem och fixa med läxorna och sedan tog vi en liten cykeltur, börjar ta lite längre rundor nu med honom, så att han blir lite trött oxå!
Han hade även piano på kvällen. Så det var ett rätt så fullt schema idag.

Nu ska jag bara slappa lite och ta det lugnt. Funderar på att lägga mig tidigt oxå. Ingen idé att vara uppe och inte göra något när man kan sova :P hihi

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, det tar ett tag innan man fattar att det är jordbävning. Skönt att det gick bra.

2011-08-24 @ 11:16:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0