Deutsch

Fick idag en komplimang av en klasskamrat efter lektionen. Han tyckte det var svårt att hänga med när jag läste. Det gick ju så fort och jag fick ju till alla utal :D hihi roooligt! Ska bara försöka lära mig alla verb och lite andra ord. Sen så ska det nog gå bra.
Måste dock erkänna att det känns lite konstigt att läsa tyska här i USA, åkte ju hit för att förbättra min engelska. Men men det är ju skoj att kunna bättra på tyskan lite oxå. Var ju ett tag sen man läste det. Bra att repetera lite så att alla år man pluggade tyska inte känns allt för bortkastade.
Blir nog en engelska-kurs efter denna tror jag. Grammatik...


Hur som helst. Annars har dagen varit bra. Var och tränade efter skolan, förbättrade min tid på 5km med nästan 3 minuter! Känns riktigt bra. Var riktigt slut efteråt måste jag tillägga.
Sedan har jag suttit med Alexanderi köket. Han har gjort sina läxor och jag gjorde mina :D
Teresa kom hem strax efter 6 så då åt vi lite middag. Åt resterna utav min lasagne, de tycker verkligen om den och allat annat som jag lagar för den delen. Så det känns roligt!

Spelade även Sorry efter maten. Engelsk variation av Fia med knuff. Roooooligt!

Nu ska jag slappa lite innan det är dags att hoppa ner i sängen!

Kommentarer
Postat av: Mammi

Drar du på lika fort i tyskan som i svenskan så förstår jag att hon hade svårt att hänga med = ). Skitbra att du repeterar. Har nästan tappat min franska helt. Kram!

2011-01-21 @ 23:28:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0