Värmebölja och underbar middag!

Idag har det varit riktigt varmt! Var ute och gick med hundarna klockan 6 imorse och det var redan 27 grader då, puh! Sedan så steg det bara, termometern visade som max 102F, vilket är runt 39-40 grader C. Plus att vi har haft en luftfuktighet på nästan 100% vilket inte gjort saken bättre direkt. Säger bara det, tack gode gud på AC! Hade nog dött annars! Eller iaf smält.

Så det blev inte så mkt att vara utomhus idag. Alexander och jag lunchade efter skolan och bara för att jag sa att vi skulle sitta inne så ville han ju självklart sitta ute, men icke sa nicke! Sedan har vi fixat med våra presenter till hans mamma. Riktigt lyckat.

Och det bästa med hela dagen var nog middagen. Vi var på de melting pot, och åt massa fondue! Först var det ost fondue med grönsaker, bröd, tortilla chips och frukt! SMASKENS! sedan blev det en liten sallad var, sedan huvudrätten, jag hade anka, kyckling, biff, fläskfilé och räkor plus lite olika sorters grönsaker, SMASKENS IGEN! och efterrätten bestod ju självklart av choklad fondue! Två olika fonduer hade vi och båda var helt otroligt goda! DUBBEL SMASKENS! och till det så drack vi champange :D Perfekt kväll!

Men nu är jag både mätt och trött så nu ska det här sovas, och jag hoppas att jag inte vaknar och är hur pigg som helst klockan 3...

Natti! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0