Borta bra men hemma bäst? Njaaa, vet inte det riktigt...

Kom hem från New York igår och hemresan gick desto smidigare än resan dit.

När jag skulle åka till NY i fredags så hade vi ett riktigt stort åskoväder över oss, så inga plan fick varken lyfta eller landa, och ingen information fick man. Men efter 4 timmar så kom vi iväg. Trodde ju dock att jag skulle få en hel eftermiddag i NY, men istället så kom jag fram efter klockan 7 på kvällen.
Var så trött att jag inte orkade leta upp bussen som skulle ta mig in till Manhattan, så det blev att vinka in en fin liten gul taxi istället :D Men det gick bra det me, fort om inte annat!

Väl framme på mitt lilla vandrarhem lämnade jag av mina saker och kollade in sängen jag skulle sova i, helt ok! Delade rum med 11 andra tjejer. Gick ok, de kunde ha varait lite tystare dock på nätterna. De visste tydligen inte hur man smyger osv :P

Efter det iaf så drog jag mig ner mot downtown. Där mötte jag upp Mikalea som jag träffade på au pair skolan och sedan en annan au pair som oxå var på semester i NY. Vi knatade ner mot the Village och åt på en svensk restaurang. Helt ok, men absolut inte prisvärd! Men goda musslor åt jag iaf!
Sedan mötte vi upp en tjej som bor på Manhattan, och vi drog vidare till en krog. Väl framme i baren skulle vi beställa vad vi ville ha då herrn (runt 40 kankse?) säger " You look like goddesses" och sedan vänder sig om till bartendern och säger "what ever they want, I pay for it" Tackar säger man och beställer in en riktigt supergod Cosmopolitan :P

Valde att dra mig hemmåt runt halv två snåret. Hade ju en bit med tunnelbanan. Ja mamma, jag åkte tunnelbana själv mitti natten i NY men jag lever, så du kan börja andas igen!

På lördagen blev det lite shopping, lite häng i Central Park. Middag på Hard Rock Café och sedan utgång! Först var vi och förfestade hos en kille, 2 killar och 20 tjejer :P Men han fixa in oss alla på en nattklubb, även de som var under 21, sedan blev det gratisdrinkar där inne och shakande på dansgolvet! Drog mig hem efter 2. (Ja tunnelbana själv denna gång oxå...)

På söndagen blev det mkt knatande. Jag och Mikaela tog tunnelbanan över till Brooklyn och sedan knatade vi över bron, sedan upp vidare på Manhattan, förbi ground zero, union square och vidare.
Besökte även en svensk godis butik! LOVLEY! Men fy fan vad dyrt! 13 dollar per pound! Inte bra, men men som sagt, ett måste! Och gud så jag njöt! Så om det är någon där hemma som känner sig för att vara lite gullig occh snäll mot mig, så skulle en påse med lösgodis sitta fint ;)

Sedan knatade vi runt i Central Park och bara njöt. Så fint och underbart! Och riktigt stort! En av mina favoritplatser i NY!

Kvällen spenderades ensam, då det blev lite missförstånd här och där, men det gick bra. Satte mig och åt middag på Subway och började prata med en tjej somvar från Australien och reste runt själv här i USA, coolt! Så hade lite sällskap under kvällen iaf!

På måndagen fick jag äntligen träffa MADDE!!!! Så längesedan! Men det kändes som om att vi sågs förra veckan :P Gick och åt på ett mysigt litet ställe och sedan promenderade i en utav parkena.

Sedan var det dags för mig att åka hem. Räknade lite fel tidsmässigt, så när jag sitter på bussen till flygplatsen inser jag att jag kommer komma försen och ev missa mitt flyg... Så jag hoppar av bussen mitt i Harlem och ropar in en taxi och säger att jag ska till flygplatsen och att det är FORT!
Hann till flygplatsen och allt! Och hela resan hem gick hur smidigt som helst, även fast jag fick mellanlanda i Washington, men nu kan jag ju säga att jag var där! :P


Mitt fina lilla vandrarhem


Några svenska au pairer i Central Park


Mikalea och våra drinkar på Hard Rock


Jag på Brooklyn bridge


SVENSKT GODIS!!!!!


Den berömda bron i Central park :P


Madde occh Isso!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0