OMG how yummy!

Måste bara berätta om min otroligt goda och rätt så nyttiga middag jag lagade igår. Fyllda kycklingbröst med varm sallad! Så otroligt gott! Fick massa komplimnager! Rob sa "careful Jenny, we might want you to cook everyday!" Alltid lika roligt att höra :D

Men nu kanske ni vill veta vad som var i den? I alla fall. Stekte kycklingbrösten i en stekpanna först på båda sidor så de fick fin färg. Sedan delade jag dem på mitten (dock inte helt igenom) och fyllde upp dem med en blandning av soltorkadetomater, kalamataoliver, feta ost och basilika. Allt finhackat! Sedan stekte jag dem i ugnen tills kycklingen var genomstekt.
Varma salladen bestod av, rödlök, paprika, selleri, cocktailtomater och kidneybönor. Allt detta värmde jag upp i en stekpanna. Sedan blandade jag det med salladsmix (ruccola, bladspenat mm) och lite mera feta ost.
Serverade med en yoghurtsås gjord på grekiskyoghurt och lite creme fraich, vitlök, chilisås och lite salt och peppar.

Otroligt gott! Och som sagt nyttigt! Ledsen över att jag inte har ngn bild på det. Men det var så otroligt jävla gott! och det såg gott ut oxå!

Hur som helst. Idag är det fredag, vilket betyder BEACH!!!! ska bli så skönt att åka iväg till beachen och bara slappa. Men först ska jag till gymmet och sedan lite andra ärenden innan vi kan åka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0