Holidays!

Snart är det jul!! Woho! Längtar som en tok! Försöker med alla medel att komma in i någon form av julstämmning. Så igår efter att jag och Theresa var och shoppade lite (vet att jag inte ska shoppa, men det var såååå billigt...) så åkte jag hem och började baka lite. Ska fira Thanksgiving idag hemma hos Theresa. Tänkte att jag är ju tvungen att ha med mig någe, tänkte först på en flaska vin, men eftersom hennes värdmamma är gravid, så är nog inte det en bra idé. Så jag har bakat istället! Tre olika sorters kakor och två sorters choklad-praliner. Har lagt ner dem fint i en kartong, så det ser nästan proffsigt ut ;)

Efter att jag var klar med bakningen igår, så satte jag igång med att julpynta lite här hemma. Inte så mkt men lite saker fick komma fram. Sedan tog jag fram pepparkakorna och glöggen lagom tills Theresa och Gabbie kom över. Efter ett tag så förslyttade vi oss från köket och ut till bubbelpoolen. Varmt och skönt var det där vill jag lova. rikitigt najs hade vi.

Så nu ska jag fixa mig iordning och förflytta mig bort mot Theresa. Sedan ikväll så kommer vi nog åka till mig, bada lite mera i hot-tuben för att sedan bege oss ut på lite Black Friday shopping. För er som inte vet vad det är, så är det en hysterisk rea här i USA. Butikerna öppnar redan kl 9 på kvällen och har öppet hela natten med massa erbjudanden. Vissa människor tältar utanför butikerna för att vara säkra på att komma åt de riktigt bra erbjudanden. Så vi får se oom vi hittar någe. Ska försöka hitta alla julklappar för en lite billigare slant hade jag tänkt. Håller tummarna!

Och just det, bara en månad kvar till jul!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0