San Francisco

Min helg i San Francisco var hur härlig som helst. Kan inte mer än att hålla med om att det är en backig stad, fy fan säger jag bara. Är dessutom nästan helt säker på att det är fler uppförsbackar än nedförs...

Kom iaf in till San Francisco runt 10 tiden på lördag morgon, hur smidigt som helst att ta sig in till stan från flygplatsen! Mitt vandrarhem låg ca 4 kvarterer bort från stationen så det var enkelt att hitta. Var dock mkt mindre än vad jag trodde, men inte sämre för det :)

Mötte upp Alex, en tjej som oxå var au pair i North Carolina men som nu bor utanför SF. Vi knatade igenom Kinatown, kändes som om att jag var tillbaka i Kina :) Sedan vidare ner till hamnen och Pier 39, tittade på alla slappa sjölejon, var dock inte så många, men några såg vi iaf. Sedan kantade vi vidare till Golden Gate bron, och det var inte en kort promenad vill jag lova... Sedan tillbaka in till Downtown för att checka in ordentligt på vandrarhemet. Sedan utforskade vi området runtomkring där innan vi slutligen åt middag på en sportbar där ölen bara kosta 3 dollar :D
Alex åkte sedan hem, men jag forsatt att titta i lite affärer, shoppade dock inge. Tillbaka till vandrarhemet för att lämna av lite saker. Pratade lite med ena tjejen som jag delade rum med. Knatade ner till all-rummet efter det och slappade där ett tag innan jag och ca 15 andra personer möttes upp utanför hotellet för att gå pub-runda. Mkt trevligt! Pratade med två tjejer från Australien, en från Tyskland, en kille från Italien och en tjej från North Carolina. Mkt trevligt! Men trött som jag var så kantade jag tillbaka runt halv tolv tiden.

Söndagen blev lite lungnare, gick ner till gay-området och sedan lite zick-zack väg tillbaka upp till Downtown. Mina fötter och ben var så trötta så det blev inte så mkt sightseeing som jag hade tänkt, men jag var nöjd. Satte mig på tåget och åkte tillbaka till flygplatsen, för att efter ha varit där i ca 1 timma få reda på att min plan är försenat ca 2 timmar... Kom iaf hem runt halv tolv på natten igår.

Idag har jag suttit mestadels i bilen då vi ska tillbringa hela vecka uppe i Mammoth. Så nu ska jag ta och skalla kudden och sova lite!


Alcatraz


Golden Gate bron


San Francisco


Krokig gata


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0