Bragging time!

Japp, idag hade jag tänkt att tillägna detta inlägg med att skryta hur bra det är här! :P

Självklart har man upp och ner dagar som au pair och alla dagar är verkligen ingen dans på rosor, därför blir man extra glad och lycklig de dagar då allt är kanon!

Så kan börja med att säga att jag fick sovmorgon till åtta tiden, började inte jobba förrens vid 9. Jobbade mellan 9-11 på morgonen och min jobbuppgift var att knata med barnen längst stranden, kolla in surfartävlingen som pågick, bygga sandslott och leta efter fina snäckskal och fina stenar, för att sedan bara chilla hemma och stå på balkongen och titta på alla surfare och delfinerna som dök upp :) Som sagt, jobbig :P

Mötte sedan upp Emma och hennes två kompisar och Sandy för lite lunch. Supergott på ett litet mysigt ställe längst stranden, sedan knatade vi ner mot vattnet och la oss på stranden i bikini och slappade i solen. Snackade lite, läste skvallertidningar, njöt av värmen och även där, spana in delfinerna som simmade runt :D

Cyklade sedan hem på min asballa cruiserbike. Duschade snabbt och böt om för att sedan bli upplockad av Emma för att åka iväg till en au pair som hade hej-då fest. Skulle tyvärr jobba på kvällen, så det blev bara en margaritha för mig samt mat på stående fot (supergott grillat kött och massa andra godsaker).
Hem och fixa middag till barnen, låta dem titta på tv en snabbis, borsta tänderna läsa nattsaga och natta dem.

Så nu sitter jag här och slappar, ska läsa lite i min bok, kolla på senaste avsnittet av Grey's och sedan fixa mig för att gå ut och möta upp tjejerna så fort föräldrarna kommer hem, vilket är runt 11/11.30

Men där, där har ni hur jobbig min dag har varit. :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0