Court day

Idag skulle jag ha infunnit mig i en domstol i North Carolina pga av en liten fortkörningsbot som jag råkade dra på mig. Men istället för att vara där så låg jag och sova i min sköna säng på andra sidan landet :) Inte helt fel.
Ok, jag betalade an avokat som fick gå dit istället för mig och övertyga dem om att jag igentligen är en laglydig liten flicka ;)

Annars har dagen börjat bra. Börjar inte jobba förrens klockan ett. Så jag kunde sova ut lite, äta god frukost, skypa med lite personer och sedan springa i shorts och linne på beachen :)

Igår träffade jag även 4 tjejer, alla au pairer här. En var från Frankrike och var lika gammal som mig (jippi!!!) de andra tre var från Tyskland. Först satt vi och slappade och åt lunch på stranden. Satt i sanden och bara hade det skönt. Riktigt trevligt. Sedan åkte vi iväg till något nytt mall och tittade runt, helt värdelöst, så dit behöver vi inte åka till igen. Sen drog vi vidare till en japansk resturang. Helt ok, men jag föredrar nog kinesiskt.

Ikväll ska jag på mitt första au pair möte, så då lär jag träffa fler personer :) Måste få en liten vänskapskrets här oxå, så man inte känner sig allt för ensam.

Har för övrigt kollat upp två lopp här nu i vår. Måste bara para med min värdfamilj och se om det är ok med dem att jag är ledig då. Börjar bli riktigt skoj att springa, trodde aldrig att jag skulle säga det :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0